written by
Hans Hermans

📣 VDAB bereikt al haar medewerkers met één digitale beleidsbriefing

Press releases 2 min , February 4, 2025

Persbericht 4 februari 2025

Wanneer budgetten onder druk staan, moet je slimme keuzes maken. Communicatie schrappen? Nee, dat is geen optie. Integendeel, het gaat erom slim te communiceren. En dat kan perfect met behulp van digitale oplossingen. Dat bewijst de digitale beleidsbriefing van VDAB. MediaMixer werkte deze voor het vijfde jaar op rij uit.

Wim Adriaens (Gedelegeerd Bestuurder VDAB) & Shaireen Aftab (Directeur Communicatie & Marketing VDAB) in de studio voor de digitale beleidsbrief 2025.

Voor het vijfde jaar op rij heeft MediaMixer de vormgeving en uitvoering van deze briefing op zich genomen. Deze beleidsbriefing werd uitgezonden aan duizenden medewerkers, verspreid over heel Vlaanderen. Dit complexe digitale project bracht inhoud, techniek en creativiteit samen tot een indrukwekkend resultaat.

Shaireen Aftab, Directeur Communicatie & Marketing bij VDAB:
“De beleidsbriefing van VDAB is elk jaar opnieuw een uniek project. De uitdaging? De boodschap helder en professioneel brengen naar onze 5000 medewerkers zonder hen te verzamelen in een fysiek event. Om zulke strategische evenementen tot leven te brengen, is MediaMixer onze ideale partner.”

Voordelen van digitale communicatie

De keuze voor een digitale aanpak biedt 3 grote voordelen:

  1. Kostenbesparing: Het organiseren van een fysiek evenement voor 5000 medewerkers is aanzienlijk duurder.
  2. Bereikbaarheid: Medewerkers uit alle hoeken van Vlaanderen nemen gemakkelijk deel zonder reistijd of logistieke uitdagingen.
  3. Flexibiliteit: Digitale content wordt na het event eenvoudig aangepast en hergebruikt voor toekomstige communicatiebehoeften.

Bovendien zorgt de digitalisering ervoor dat er geen concessies hoeven te worden gedaan aan de kwaliteit of professionaliteit van de boodschap.

1 opname en... medewerkers uit alle hoeken van Vlaanderen nemen gemakkelijk deel zonder reistijd of logistieke uitdagingen. © MediaMixer

Innovatief denken loont

VDAB's keuze voor een digitale beleidsbriefing als communicatiemiddel bewijst dat innovatief denken loont. Door slim gebruik te maken van technologie, besparen organisaties kosten én vergroten ze hun impact.

Met behulp van ervaren partners zoals MediaMixer wordt duidelijk dat professionele en effectieve communicatie mogelijk is zonder fysieke bijeenkomsten, waardoor een groot aantal medewerkers efficiënt bereikt kan worden.

Digitale oplossingen bieden eindeloze mogelijkheden voor organisaties die klaar zijn om deze nieuwe manier van werken volledig te omarmen – net zoals VDAB heeft gedaan met hun jaarlijkse beleidsbriefing.

Over MediaMixer

MediaMixer is een groeiend, onafhankelijk communicatiebureau met heel diverse experten onder één dak. Vanuit strategische inzichten verheldert het interne team van meer dan 45 ervaren talenten élk verhaal, via video, websites, magazines, events, sociale media, (long) copy...

De unieke aanpak leidt tot succesvolle communicatietrajecten voor onder meer Umicore, Telenet, Lantis en Oosterweelverbinding, Port of Antwerp-Bruges, ASTRID, VDAB, Eneco, NN Insurance, Provincie en Stad Antwerpen, VRT, Pfizer, Borealis, Ineos en andere bedrijven uit de chemische en life sciences sector.

Contacteer MediaMixer

Meer informatie over dit persbericht?

Wim Kegelaers, CTO MediaMixer
wim.kegelaers@mediamixer.be
+32 498 64 08 76
www.mediamixer.be

Meer foto’s van digitaal intern communicatie-event VDAB

Digital Communicatie campagne Event